ADSL bredbånds


 

Hvordan skal man foretage fejlfinding af sine ADSL bredbånds problemer?

mobiltelefoner uden abonnement-ADSL bredbånds

Problemer er uundgåelige i enhver persons liv. Bredbånds forbindelser skaber ofte nogle problemer som gør dig irriteret. Du kan følge nogle simple tips til selv at foretage en fejlfinding på ordinære problemer.
Kan du ikke oprette forbindelse til internettet? (heading)

Tjek dit bredbånds brugernavn og adgangskode. Husk at brugernavn og adgangskode rer med små bogstaver. Tjek om du har indtastet de korrekte login detaljer.
Tjek dine lysdioder (heading)
Undersøg om dine lysdioder i dit modem blinker korrekt. Dette kaldes sync lys. Ved nogen ADSL forbindelser vil der kun være to lysdioder nemlig strøm og ADSL (link). Tjek om begge lys blinker. Blinkende lysdioder viser om din hardware fungerer korrekt. Hvis nogen er lysdioderne ikke blikker, kan du genstarte dit modem. Hvis dine lysdioder stadig ikke lyser, bliver du nødt til at kontakte kundeservice, da problemet måske så ligger i dit hardware eller med selve udbyderen.

Undersøg placeringen af dine mikrofiltre. Du kan putte dine mikrofiltre direkte ind i dit hardware til dit store telefonstik. Dette er for at sikre dig at der ikke er nogen fejl i mikrofiltrene.

Oplever du frekvente afbrydelser i din bredbånd forbindelse? (heading)
Mange mennesker oplever frekvente afbrydelser i deres bredbånd netværk. Der kan være mange årsager til dette problem. De følgende årsager kan være en af dem.

(a) Defekt Telefon forlængerkabel: (heading)

Det er ikke altid anbefalet at bruge telefon forlængerkabel. Hvis det ikke virker, så prøv at tjek om kablet har nogen fejl. En fejl på forlængerkablet vil altid afbryde din forbindelse.
(b)Malplacerede micro filtre: (heading)

Dette kan være en af de potentielle årsager til afbrydelsen. Det er altid anbefalet at tilslutte dine mikrofiltre direkte til din telefon hoved stikdåse.

Det er obligatorisk at have mikrofiltre for hver telefon forlængerkabel du bruger.
Defekte mikrofiltre kan udgøre en risiko (heading)
Et defekt eller brugt mikrofilter kan afbryde din bredbånds forbindelse. Så det anbefales at erstatte mikrofiltreret regelmæssigt.
(c) Defekt ledningsføring (heading)

Sørg for at du har en ordentlig ledningsføring til din bredbåndsforbindelse. En tæret eller ødelagt ledningsføring kan ofte afbryde. Advar din ISP omkring problemet med jævne mellem, da det kan blive værre uden opsyn.
(d) Elektrisk støj

Elektrisk støj kan også være grunden til afbrydelse. Hold dine generelle husholdningsgenstande som trådløs telefon, mikroovn osv væk fra dit modem.

Oplever du sløv forbindelse? (heading)
Dette er et af de primære globale problemer blandt forbrugere. Der er flere grunde til sløv forbindelse ved bredbånd.
Der kan være problemer med din hardware opsætning. Sørg for at dine mikrofiltre er installeret korrekt.
En virus eller ondsindet kode i dit system kan nedsætte din bredbåndshastighed. Nu til dags er antivirus programmer tilbudt af internet service udbydere. Hvis du bruger et sådant program er det vigtigt at opdatere det til den seneste antivirus version.

En høj trafik i din netværksforbindelse kan også nedsætte din hastighed under spidsbelastningsperioder. Dog er disse tilfælde uundgåelige; du kan skifte til en anden pakke som har lav hævdet ratio.
Det er anbefalet at geninstallere dit system sammen med dit bredbåndsmodem når det bliver langsomt.
Begrænsning til at sikre hjemmesider? (heading)

Dette kan være på grund af dit systems netværksindstillinger. Du kan bruge en software til at ordne problemet eller ansætte nogen til at hjælpe dig.
Det er også nødvendigt at se på browserens kompatibilitet. Hvis der er nogle websider du ikke kan se, kan du prøve fra forskellige browsers. Undersøg om dine firewall indstillinger har ændret sig.